Mihai Petre, Director, Comerţ internaţional şi Cosmin Dincă, Manager, Comerţ international, EY România
Mult aşteptata decizie de intrare a României şi Bulgariei în spaţiul terestru Schengen de la 1 ianuarie 2025 va crea avantaje semnificative pentru transportul de mărfuri intraunional şi nu numai. În prezent, zona Schengen este formată din 29 de ţări (25 de State Membre UE şi ţările EFTA – Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia).
România şi Bulgaria şi-au îndeplinit cu succes procesul de evaluare Schengen prevăzut în Tratatele lor de aderare, luând toate măsurile necesare pentru a asigura aplicarea părţilor relevante ale acquis-ului Schengen.
Odată cu intrarea completă a României în Schengen, se vor elimina timpii de aşteptare la frontierele cu Ungaria şi Bulgaria. În prezent, media de aşteptare a camioanelor la cele două frontiere este de 180 de minute.
A face parte dintr-o zonă fără controale la…
Citește mai mult – Sursa Google News
Reclamatii & report: medialux85@gmail.com